Nowe Łazienki Mineralne

Bezpieczne Uzdrowisko

Przedstawiamy Państwu podstawowe informacje dotyczące podjętych przez nas działań i wdrożonych procedur w związku ze stanem epidemii, realizowanych w oparciu o obowiązujące przepisy, odpowiednie normy oraz wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego.

Dla pracowników naszego uzdrowiska nie jest niczym szczególnym praca w reżimie sanitarnym, czy przestrzeganie podwyższonych standardów w zakresie bezpieczeństwa higienicznego i czystości. Jednak z uwagi na szczególny czas musieliśmy wprowadzić i szczególne regulacje, które nałożą nowe obowiązki czy rygory na naszych pracowników, ale też niestety wprowadzą niezbędne ograniczenia, obowiązki czy zakazy dla naszych gości.

Obowiązujące zasady są poddawane bezustannym analizom i ewentualnym modyfikacjom, z uwagi na zmieniający się stan prawny i faktyczny.

Regulacje w zakresie przygotowania i zabezpieczenia obiektów:

  • w obiektach umieszczone są wszelkie niezbędne dla pracowników i gości informacje, instrukcje, komunikaty;
  • obiekty wyposażono są w odpowiednie ilości dostępnych dla gości dozowników z atestowanym płynem dezynfekującym ;
  • załoga jest wyposażona w środki ochrony osobistej i odpowiedni sprzęt (w tym maseczki, przyłbice, rękawiczki, fartuchy), a używane środki czystości i dezynfekcji są atestowane;
  • wdrożone są procedury chroniące przed przebywaniem w obiektach osób nieuprawnionych lub w nadmiernej ilości;
  • pomieszczenia takie jak: sale zabaw, świetlice, pokoje gier itd., udostępniane są wyłącznie osobom wspólnie zamieszkującym;
  • z wind może korzystać jedna osoba lub mieszkańcy jednego pokoju, a same windy są regularnie dezynfekowane;
  • po pobycie gości pokoje są sprzątane, odkażane i ozonowane, a ich ponowne udostępnianie kolejnym gościom następuje po upływie minimum 48 godz.
  • pomieszczenia zabiegowe są udostępnione wyłącznie w dopuszczonym aktualnymi regulacjami zakresie; możliwe zabiegi wykonywane są z zachowaniem zaostrzonych procedur bezpieczeństwa i higieny;
  • pościel i ręczniki są prane i dostarczane przez atestowaną pralnię w reżimie sanitarnym, z zastosowaniem odpowiednich detergentów i temperatury prania;
  • pomieszczenia jadalne udostępniane są ograniczonej ilości osób, z zachowaniem wszelkich rygorów dotyczących odległości, dostępności i sposobu obsługi;
  • w obiekcie przygotowane jest specjalne pomieszczenia izolacyjne na wypadek zaistnienia podejrzenia zakażenia koronawirusem u naszych gości, a personel zaznajomiony jest ze specjalną procedurą na taką okoliczność.

Regulacje dotyczące naszych pracowników:

  • wszyscy pracownicy zobowiązani zostali do złożenia oświadczeń w zakresie własnej oceny stanu zdrowia i zobowiązani zostali do stałego jego monitorowania i odpowiedniego reagowania;
  • personel poddawany jest stałemu procesowi sprawdzania temperatury ciała;
  • wszyscy pracownicy noszą osłony twarzy i rękawiczki, a osoby sprzątające dodatkowo fartuchy ochronne;
  • pracownicy przestrzegają szczególnych regulacji w zakresie utrzymania czystości, higieny i dystansu społecznego;
  • pracownicy recepcji dezynfekują blaty, terminale, klucze i inne używane przedmioty;
  • szczególne procedury bezpieczeństwa i higieny dotyczą pracowników wykonujących zabiegi;
  • sprzątanie i dezynfekcja pokojów w trakcie pobytu gości odbywa się wyłącznie na ich życzenie, pod nieobecność gości w pokojach;
  • pracownicy punktów żywieniowych zobowiązani są do szczególnej dbałości o higienę i czystość; stoliki dezynfekowane są po każdym gościu, a powierzchnie dotykowe co 15 minut;
  • stosowne regulacje zostały wprowadzone względem naszych dostawców i kooperantów.

Regulacje dotyczące naszych gości:

  • przed zameldowaniem w obiekcie każdy gość zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem pobytu, wypełnienia ankiety epidemiologicznej i poddaniu się badaniu temperatury ciała;
  • goście zobowiązani są do noszenia osłony ust i nosa podczas przebywania w częściach wspólnych;
  • goście zobowiązani są do używania środków dezynfekujących po wejściu do obiektu, przez wejściem na jadalnię, do wind i do części zabiegowej;
  • goście są zobowiązani do przestrzegania reguł w zakresie dystansu społecznego, w szczególności w recepcji, pomieszczeniach zabiegowych i jadalnych;
  • pomieszczenia takie jak sale zabaw, gier, świetlice itd. udostępniane są tylko na wyłączność gościom zamieszkującym w jednym pokoju;
  • zabiegi są dostępne wyłącznie w zakresie dostępnym aktualnie obowiązującymi przepisami i wytycznymi.